8. ledna 2018

Proč jsme totálně selhávali v SEO (a jak nás to posunulo dál)

Úvod

Mnoho lidí o tom neví, ale v roce 2012, když jsem stále vedl svoji SEO agenturu, jsme tehdy fatálně selhali v SEO. Dostalo se to až do fáze, že jsme ztratili jednoho z našich největších klientů. Tohle je příběh o tom, jak se to stalo a také jak jsme se z toho dokázali poučit a posunout se dál.

ContentKing: Vzpomínka na začátky naší agentury
Vzpomínka na začátky naší agentury

Jak nám přibývalo zákazníků, rozrůstal se i náš tým. Naše procesy a nástroje však zůstávaly stejné. Tehdy jsme se dozvídali o problémech a řešili je až poté, co se projevily. Stále jsme tak jen doháněli nové a nové požadavky, které na nás vyskakovaly. Tímhle stylem to ale nefungovalo a naše podnikání tím trpělo.

ContentKing: Náš tým se rozrůstal
Náš tým se rozrůstal

Bylo to frustrující a hodně dlouho jsme nevěděli, co s tím. Navzdory našemu každotýdennímu SEO procesu, který spočíval v kontrole webu z hlediska obsahu i technické základny, byly na webových stránkách neustále nějaké problémy a my na ně přicházeli až příliš pozdě. Byli jsme doslova zavaleni prací a tak jsme nemohli mít přehled o celkové situaci.

Jednoho dne nám zavolal jeden z našich největších klientů a oznámil nám, že jejich web je kompletně nefunkční, už zase. Ukázalo se, že přímo na online verzi webu aktualizovali několik WordPress pluginů. Udělali to dobře? Samozřejmě, že ne. Ale stalo se, a rozhodilo to všechny šablony a SEO plugin. Celé to byla úplná katastrofa. A my jsme byli ti viníci: “Za co vám platíme 3000 eur měsíčně, když si toho ani nedokážete všimnout?” A měli pravdu. Tohle jsme měli mít pokryté. Náš klient nám už nedůvěřoval.

Po tomto incidentu jsme společně s mým business partnerem Vincentem na týden odjeli a kompletně přehodnotili způsob, jakým jsme do té doby dělali SEO. Uvědomili jsme si dvě podstatné věci, které byly na našich procesech a nástrojích špatně.

  1. Neměly zdaleka potřebný rozsah.
  2. Nebyly sladěné s tím, jak fungují vyhledávače

Problém s rozsahem

Náš SEO tým se ze dvou lidí rozrostl na šest specialistů. Měli jsme také desetkrát více zákazníků než předtím. Původní přístup, kdy jsme si řešené věci dokázali jednoduše pamatovat, už prostě nestačil.

Když jsme to byli jen já a Vincent, naše procesy fungovali dobře, v tento moment to však bylo velmi neefektivní. Nemohli jsme držet krok s přívalem nových klientů, stejně tak jako s rostoucí velikostí webů, na kterých jsme pracovali.

Sladění SEO procesů a nástrojů s tím, jak vyhledávače fungují

Nebylo to pouze o tom, pracovat efektivněji. Stále jsme se dozvídali o rozsáhlých problémech příliš pozdě. Nastavení týdenního harmonogramu procházení stránek bylo v zásadě chybné. Sakra, dokonce ani denní procházení není dostatečné. A nyní si představte, že většina SEO specialistů vlastně pracuje s měsíčním harmonogramem procházení – šílenství!

Takže proč v dnešní době nejpoužívanější analytická SEO řešení zaostávají?

Protože vyhledávače procházejí váš web neustále. A vy potřebujete, aby vaše SEO nástroje dělaly to samé. Celé roky se SEO specialisté jako my museli spokojit s tím, že naplánované harmonogramy procházení jsou to nejlepší, co můžeme udělat pro ochranu webových stránek. Dokonce ani nejlepší SEO nástroje vás nemohly upozornit, když se něco na vašem webu pokazilo. Kvalita kontrolních standardů se v tomto odvětví musely změnit – potřebovali jsme nástroj, který by přistupoval k webům stejným způsobem jako roboti vyhledávačů a uměl nás upozornit když nějaká hrozba udeří.

Co jsme udělali, abychom to napravili

Kompletně jsme přepracovali náš proces, který jsme věcně nazvali Kontinuální SEO proces, a vyvinuli vlastní nástroj, který nám poskytl zcela nové možnosti, jak řešit SEO:

  • Nemuset už čekat na data z procházení.
  • Mít vždy aktuální informace o problémech na webu.
  • Mít neustálý přehled o on-page změnách na stránkách.
  • Mít aktivní online upozornění, když nastane velká změna nebo problém.

Používáním Kontinuálního SEO procesu a našeho vlastního nástroje, který se (jak správně hádáte) později vyvinul v aplikaci ContentKing, jsme zvýšili naši efektivitu o 30-40 %. Ale co je mnohem důležitější, získali jsme stabilní proces kontroly kvality a monitorovací nástroj v jednom – jakmile se někde objevila nějaká chyba, okamžitě jsme o tom věděli.

Karta se obrátila, tentokrát jsme to byli my, kteří volali našim klientů a upozorňovali je na to, že se něco špatného stalo a okamžitě to opravovali. Opět jsme začali získávat důvěru našich zákazníků. Výsledky naší práce se výrazně zlepšily a naši klienti byli spokojenější než když předtím.

A to je náš příběh. Stalo se vám také něco takového? Zažili jsme situaci, kdy vás podobné upozornění ušetřilo od zbytečných problémů? Podělte se o to s námi na Twitteru!

Chcete si ušetřit čas a mít klidný spánek?

Nečekejte na data z procházení a nechte váš web nepřetržitě monitorovat kvůli problémům a změnám.

Vložte platnou doménu, prosím (www.priklad.cz).
Steven van Vessum
Steven je CCO společnosti ContentKing. To znamená, že se stará o všechno spojené se zákazníky a inbound marketingem. Takže je přesně tam, kde chce být. Baví ho zlepšovat pozice webů ve vyhledávačích a rád mluví o inbound marketingu.

Získejte zkušební verzi na 14 dní zdarma

Začněte během 20 vteřin

Vložte platnou doménu, prosím (www.priklad.cz).
  • Platební karta není potřeba
  • Není třeba žádná instalace
  • Bez závazků