V prosinci jsme psali o tom, že Google navýšil délku meta description až na 320 znaků.

V květnu ale opět začal s dalšími změnami. Tentokrát se zdálo, že se Google vrací zpět k zobrazování maximálně 155 znaků, jako tomu bylo předtím. Nakonec to je ale trochu jinak.

Google současně dlouhé týdny experimentoval s různými délkami, kdy ještě před nastavením nového standardu testoval různé možnosti. A dokonce ani teď, není délka meta description jasně stanovena, ale neustále se mění.

Zatímco ostatní nástroje a blogeři velmi rychle přicházeli s konečnými závěry a začali doporučovat novou délku, my jsme chtěli nejdříve vědět, kde ji Google vlastně bere, než abychom vám hned doporučovali novou délku meta description.

V tomto článku vám tedy vysvětlíme, co se skutečně změnilo a jak na to zareagovat.

Google stále ukazuje delší meta descriptions

Mnoho lidí to neví, ale Google stále zobrazuje delší popisky (až 320 znaků) pro informativní dotazy. Informativní dotazy jsou takové, kde lidé hledají konkrétní odpověď. A tyto dotazy často těží z delšího meta description.

Příklad takového dotazu může být “Jaký je rozdíl mezi audi a5 a s5”:

Příklad delšího meta description na Googlu

Jak se mám zachovat?

Možná nyní přemýšlíte, jak se vlastně zachovat? Měl bych znovu změnit všechny své meta popisky? A jestli ano, tak jaké délky se držet?

Doporučujeme udělat následující:

  • Prozkoumejte průměrnou délku meta description, která se zobrazuje na vašem trhu.

    Náš průzkum třeba ukázal, že se to liší podle verze Googlu (např. US, UK a NL).

  • Dodržujte starou délku meta description: 70 - 155 znaků (430 - 920 px) pro všechny stránky, které se neumisťují ve vyhledávání na větší počet informativních dotazů.
  • U stránek, které se na informativní dotazy umísťují, experimentujte s délkou až 320 znaků (1820 px).
  • Pokud máte hodně návštěvnosti z mobilních zařízení, pak doporučujeme psát kratší popisky. Držte se délky mezi 60 a 120 znaky (350 - 700 px).
  • Obecně platí pravidlo Paretovo 80/20. 20 % vašich stránek pravděpodobně přivádí 80 % celkové návštěvnosti. Zaměřte se tedy nejdříve na správnou délku u těchto 20 % stránek.

Mějte však na paměti, že Google se pořád může rozhodnout zobrazit v SERPu pouze úryvek z obsahu stránky.

Jedna z mnoha výhod ContentKingu je, že díky jeho funkci sledování změn budete mít pro monitorované stránky stále možnost zobrazit všechna meta descriptions, které jste kdy definovali. Jakmile se tak změní znovu jejich doporučený délka, bude se to hodit.

Například:

ContentKing zachycující změnu meta description.

Jak jsme na to zareagovali my?

Změnili jsme minimální a maximální délku, kterou ContentKing kontroluje, zpět na 70 - 155 znaků (430 - 920 px). To může mít dopad na zobrazovanou kondici stránek. Nebuďte tedy překvapení, pokud u ní zaznamenáte nějaké výkyvy.

Navíc momentálně pracujeme na funkci, která vám dovolí nastavit si vlastní limity pro minimální a maximální délku.

Proč si myslíme, že takovou flexibilitu potřebujete?

Pro začátek Google US, Google UK a Google NL každý zobrazuje jinou průměrnou délku meta description. Naši zákazníci jsou z různých koutů světa a tak dává smysl, abychom jim konfiguraci vlastní délky umožnili. Pokud se navíc váš web zobrazuje ve vyhledávání pro velký počet informativních dotazů, možná budete chtít limit také zvýšit.

Průměrná délka meta description pro Google US

Průměrná délka meta description pro Google US je 163.88 znaků:

Průměrná délka meta description pro Google US

Průměrná délka meta description pro Google UK

Průměrná délka meta description pro Google UK je 159.00 znaků:

Average meta description length in Google UK

Průměrná délka meta description pro Google NL

Průměrná délka meta description pro Google NL je 146.69 znaků:

Průměrná délka meta description pro Google NL

Zdroj: RankRanker’s SERP features tool.

A co mobilní zařízení?

Na mobilní zařízení nesmíme zapomenout. Přechod na mobile first index je právě v plném proudu a návštěvnost z mobilů stoupá zatímco si o tom čtete. Chytré telefony jsou rozhodně něčím, s čím je při tvorbě meta description třeba počítat. Pokud máte hodně mobilní návštěvnosti, rozhodně doporučujeme psát kratší popisky. V tomto případě doporučujeme držet se délky 60 - 120 znaků (350 - 700 px).

A co další vyhledávače jako Bing, Yahoo nebo Seznam?

Naše doporučení se zde nemění.

Pro Bing a DuckDuckGo to je stále 70-155 znaků a pro Yahoo 70-150 znaků. Seznam pak zobrazuje nejčastěji do 150 znaků.

Pokud se chcete o meta description dozvědět více, přečtěte si našeho kompletního průvodce zde.

Vincent van Scherpenseel
Vincent je výkonný ředitel ContentKingu. Má vášeň pro produktový management a rád pracuje na pomezí designu, vývoje a obchodu. ContentKing je tedy pro něj perfektní výzvou.

Získejte zkušební verzi na 14 dní zdarma

Začněte během 20 vteřin

Vložte platnou doménu, prosím (www.priklad.cz).
  • Platební karta není potřeba
  • Není třeba žádná instalace
  • Bez závazků