Proč je pro mnohé tak těžké dosáhnout v SEO optimálních výsledků

Optimalizace je už ze své podstaty průběžný proces. Většina SEO expertů se přesto stále drží procesů a nástrojů, které tuto podstatu nereflektují. Staví celý proces optimalizace na třech pilířích: technické stránce webu, jeho relevanci a autoritě.

Často se zaměřují na nesprávné věci a důležité aspekty optimalizace jim unikají. Vynaložená snaha pak nepřináší odpovídající výsledky.

Možná se divíte, proč někteří experti dosahují výrazně lepších výsledků než jiní, i když jejich znalosti jsou srovnatelné. Dokázali si vytvořit takový proces, který jim pomáhá soustředit se vždy na správné úkoly.

SEO proces

Pokud se to chcete naučit, nejdřív musíte přijmout fakt, že optimalizace je ve své podstatě průběžná činnost a je třeba k ní tak přistupovat. Je nutné:

  1. reagovat na změny
  2. optimalizovat
  3. rozšiřovat

Každý z těchto kroků sestává ze série úkolů. U každého z nich je důležité především rozvržení času, maximální automatizace a důkladnost.

Výsledkem je pak to, čemu říkáme kontinuální SEO proces. Vytvořili jsme ho na základě stovek rozhovorů se SEO experty po celém světě a vypilovali praxí. Je mimořádně užitečný zejména pro ty, kteří potřebují prvotřídní optimalizaci a zároveň mít čas i na ostatní věci.

Zásady kontinuálního SEO procesu

Nejdřív si musíme vysvětlit, z čeho tento proces vychází:

Správné rozvržení času

V každý okamžik je třeba trávit čas na těch úkolech, které to vyžadují nejvíc. Pokud máte například vážný problém s kanonickými odkazy, měli byste se soustředit nejdřív na něj. Ostatní věci jako třeba marketing musí počkat. Obsah má přednost.

Maximální automatizace

Nechte počítače, ať dělají to, co umí nejlépe, a vy se soustřeďte zase na to, co umíte nejlépe vy. Vypadá to naprosto samozřejmě a přesto lidé příliš často tráví čas na opakovaných úkolech, které by se daly velmi snadno zautomatizovat. Jde například o manuální kontrolu změn názvů stránek, meta description, kontrolu odkazů atd. To všechno za vás může udělat počítač, vy musíte pouze interpretovat jeho výstupy.

Důkladnost

Zapomínat je lidské. Dá se mu ale předejít, pokud si vytvoříte kvalitní proces a budete se ho držet. Pokud máte příliš mnoho úkolů najednou a víte, že nestihnete všechny, budete se moct vědomě rozhodnout, který úkol vynecháte. Nepůjde tedy o náhodu, která by mohla mít negativní důsledky.

Kontinuální SEO proces

Kontinální SEO proces je postaven třech základních krocích:

  • Reagovat na změny: neustále musíte mít přehled, co se děje.
  • Optimalizovat: web je třeba neustále optimalizovat, je to nikdy nekončící práce.
  • Rozšiřovat: je důležité přidávat nový obsah.

V každém z těchto kroků rozdělíme úkoly podle tří pilířů optimalizace. Tyto pilíře by neměly být rozhodující při vytváření procesu, ale hodí se právě pro rozdělení úkolů v jednotlivých krocích:

  • Technická stránka webu: ovlivňuje prohledávání a indexaci webu vyhledávači.
  • Relevance: meta informace a obsah informující vyhledávače, o čem web je.
  • Autorita: odkazy na web ovlivňující jeho váhu a důvěryhodnost v očích vyhledávačů.

Pomalu se začíná rýsovat struktura celého procesu:

Reakce na změny

  • Technická stránka: došlo k nějakým technickým změnám? Byly dobré nebo špatné?
  • Relevance: Změnil se obsah? K lepšímu nebo k horšímu?
  • Autorita: Přibyly nové odkazy nebo ubyly současné? Je to dobře nebo špatně?

Optimalizace

  • Technická stránka: jak optimalizovat prohledávání a indexaci?
  • Relevance: jak optimalizovat současný obsah?
  • Autorita: jak optimalizovat aktuální odkazy?

Rozšiřování

  • Technická stránka: jak můžete vylepšit web po technické stránce?
  • Relevance: jaký nový obsah můžete vytvořit?
  • Autorita: jak získat nové odkazy?

Získejte zkušební verzi na 14 dní zdarma

Začněte během 20 vteřin

Vložte platnou doménu, prosím (www.priklad.cz).
  • Platební karta není potřeba
  • Není třeba žádná instalace
  • Bez závazků