Úvod

Je pro vás SEO klíčovou součástí úspěchu vašeho podnikání, ale nezbývá vám na něj tolik času, kolik byste potřebovali? Pak je jasné, že se v SEO nemůžete věnovat všem oblastem a úkolům, ale musíte si z nich vybrat. Jaké z nich však mají na SEO velký vliv a zároveň nevyžadují tolik času?

V prvé řadě si nebudeme nic nalhávat, je důležité disponovat dostatečnými zdroji na to, abyste v SEO skutečně vynikali a dosahovali úžasných výsledků. Ovšem ne vždy jsme v takové pozici.

V tomto článku si tedy povíme, jak stále zlepšovat své SEO a přitom do něj investovat pouhé 2 hodiny týdně. Nevěříte, že je to možné? Tak čtěte dále.

Kontinuální SEO proces

Kontinuální SEO proces je postup, který jsme vytvořili, abychom při zlepšování našeho SEO mohli být důslední, rychlí a nikdy nám neunikly důležité události. Klíčovým prvkem, díky kterému jsme nyní schopni rychle provést kontrolu SEO, je, že jsme zautomatizovali opakované úkoly a maximálně využili funkci upozornění.

Kontinuální SEO proces se skládá z těchto tří částí:

  1. Zvládání změn
  2. Optimalizování toho, co už máte
  3. Rozšiřování toho, co už máte

Zvládání změn

Změna nám přináší skutečnost, se kterou se musíme nějak vypořádat. Zvládání změn je o tom, že se musíme rozhodnout, zda pro nás daná změna může znamenat nějaké problémy, nebo se dokonce zvrtnout v SEO katastrofu. Má-li změna takový potenciál, musíte jednat. V opačném případě samozřejmě nemusíte zasahovat.

Můžeme rozlišovat čtyři typy událostí s velkým dopadem:

  1. Reportování
  2. Technické změny
  3. Změny v obsahu
  4. Změny v autoritě a odkazech

Reportování

Časová náročnost: 5 minut
První typ události, která má velký význam, je reportování vaší webovou analytikou a SEO nástroji. Jsou zde informace o vašem rankingu, návštěvnosti a konverzích:

  • Ranking: zkontrolujte, zda neuvidíte nějaké významné skoky ve vašich pozicích. Pro rychlou kontrolu nezapomeňte slučovat klíčová slova do skupin. Díky tomu budete schopni sledovat průměrnou pozici pro skupinu klíčových slov namísto toho, abyste je kontrolovali jednotlivě. Nastavte si ve vašem RankTrackeru také upozornění pro větší změny v pozicích.
  • Návštěvnost a konverze: zkontrolujte, zda nastaly nějaké změny v přirozené návštěvnosti nebo konverzích.
    Náš tip: používejte analytický software u nás a jednoduše si nastavte upozornění pro větší změny v přirozené návštěvnosti a konverzích.
  • Nástroje pro webmastery: zkontrolujte Google Search Console x Bing Webmaster Tools, jestli zde nemáte nějaké zprávy týkající se penalizace nebo problémů s procházením.
    Náš tip: nastavte si své nástroje pro webmastery tak, abyste tyto zprávy dostaly přímo na e-mail bez nutnosti přihlášení do aplikace. Použijte takový e-mail, který pravidelně používáte. Zatímco Google Search Console má odesílání těchto e-mailů nastaveno automaticky, pro Bing webmaster tools si to musíte nastavit ručně.

Pokud objevíte něco znepokojivého, ujistěte se, že věnujete více času zjišťování a případnému odstranění jakýchkoliv problémů. A určitě tomu ten čas věnujte, protože co když právě tento problém bude katastrofou pro vaše SEO?

Technické změny

Časová náročnost: 5 minut
K technickým změnám dochází častěji, než si myslíte. A zejména tehdy, když je očekáváte nejméně. A právě kvůli nim potřebujete, aby byl váš web monitorován.

Příklady problémů s technickou základnou webu:

  • Dostupnost: změny v souboru robots.txt.
  • Indexovatelnost: stránky, jejichž status indexovatelnosti se změnil – změny v link relation atributu, jako jsou hreflang atribut, mobile atribut, atribut stránkování a AMP.
  • Přesměrování: nastavení nového přesměrování, nebo odstranění stávajícího.
  • Chybové stránky 404: stránky, které už nejsou dostupné, ale stále na ně vedou odkazy.

Změny v obsahu

Časová náročnost: 5 minut
Obsah na webu se mění neustále a je opravdu těžké mít přehled o tom, co se kdy změnilo. A tím spíš, když se o web stará hned tým lidí.

Příklady problémů s obsahem:

  • Název stránky a meta description: změny, absence jedinečnosti, více kopií.
  • Nadpisy H1-H6: změny a absence jedinečnosti.
  • Nefunkční odkazy: odkazy, které dříve fungovaly, ale nyní ne.

Monitorování technických změn a změn v obsahu s ContentKingem

Monitorování webu a jeho obsahových a technických změn je jednou ze základních schopností ContentKingu. Pouze s naší aplikací vám provedení zmíněných úkonů nezabere více než 5 minut.

Pokud již aplikaci ContentKing používáte, přejděte do přehledu stránek a použijte funkci „Historie změn“, kde uvidíte, jestli došlo k nějakým změnám:

Monitorování technických změn v aplikaci ContentKing.
Příklad monitorování technických změn v aplikaci ContentKing.
Příklad monitorování změn v obsahu aplikací ContentKing.

Změny v autoritě a odkazech

Časová náročnost: 5 minut
Autorita a odkazy mají na SEO obrovský vliv. Je proto důležité je monitorovat kvůli negativním změnám.

Příklad problémů s autoritou a odkazy:

  • Ztráta zpětných odkazů na váš web. Zkuste zjistit, co se stalo, kontaktovat provozovatele webu a získat zpět váš odkaz. Nastavte si pro to upozornění například na Ahrefs.com nebo Majestic.com (tyto aplikace jsou placené).

Optimalizace toho, co už máte

Časová náročnost: 5 minut
V momentě, kdy je čas tou nejcennější veličinou, se zaměřte pouze na optimalizaci svého obsahu. Právě to nevyžaduje tolik času a stále to má velký dopad.

Obsah

U všech stránek, které by měly být ve vyhledávačích zobrazovány, se zaměřte na to podstatné:

  • Klíčová slova: jsou zahrnuta v názvu, meta description, vlastním obsahu a nadpisech?
  • Výkonnost: v Google Search Console zkontrolujte míru prokliku (CTR). Je menší, než jste očekávali? Přepište název a meta description na něco chytlavějšího. Použijte třeba studii od AWR jako základního průvodce pro CTR.

Rozšiřování toho, co už máte

Časová náročnost: 90 minut
Pokud váš tlačí čas, přidávání nových funkcí do technické základny by nebyla ta správná investice. Zaměřte se tedy na rozšiřování a zlepšování svého obsahu, autority a odkazů.

Obsah

Níže jsme pro vás sepsali časový rámec pro tvorbu obsahu. Když vás ale tlačí čas: prostě publikujte.
Proces tvorby obsahu vypadá takto:

  • Rozsah: definujte si cíl pro daný článek a také to, pro jakou cílovou skupinu je určen.
  • Analýza klíčových slov: udělejte si rychlou analýzu klíčových slov pomocí Google Suggest a UberSuggest. Pokud máte přístup do placených nástrojů jako Ahrefs a KWFinder, využijte je. Výsledkem bude seznam relevantních klíčových slov, které můžete do svého obsahu zahrnout. V českém prostředí je také dobrou inspirací semor.cz a jejich návrh klíčových slov z našeptávačů.
  • Osnova: napište si nadpisy a stručně vysvětlete, co chcete v jednotlivých částech vysvětlit a popsat.
  • Psaní: napište daný článek.
  • Meta informace: vymyslete dobrý název a meta description.
  • Publikování: pusťte to do světa.

Autorita a odkazy

Časová náročnost: 5 minut
Zvyšujte autoritu svého webu a stránek i počet odkazů tím, že publikovaný obsah budete propagovat. Nezapomeňte také sledovat zmínky o své značce, které na vás neodkazují.

Propagace vašeho obsahu: sdílejte své články na sociálních sítích a vyzývejte ostatní, aby jej podpořili.
Náš tip: naplánujte si dopředu sdílení svého nejlepšího obsahu.

Monitorujte zmínky o své značce bez odkazu: tento proces může hledání můžete zautomatizovat pomocí nástrojů, jako je mention.net nebo RankTank’s Unlinked Mentions Finder, v nouzi však můžete použít i rozšířený dotaz na Googlu:
"brand name" -inurl:nazevdomeny.cz

Projděte tedy všechny zmínky, které se o vás objevují, a zkontrolujte, zda máte u všech odkaz. Pokud ne, požádejte majitele webu, aby odkaz přidal.

Závěr

I v případě, že vám čas nebo rozpočet nedovolí věnovat se vašemu SEO tak, jak by bylo třeba, můžete jej zlepšovat. Potřebujete se pouze zaměřit na věci, které mají velký dopad a nevyžadují nějaké větší časové investice.
Každopádně i věci, které doporučujeme přeskočit, když vás tlačí čas, jsou důležité. Věnovat se SEO pouze tak, jak jsme zde popsali, není udržitelné po delší časové období.

Jste připraveni vyzkoušet ContentKing?

Objevte, co se děje na vašem webu.
Vložte platnou doménu, prosím (www.priklad.cz).